Preparant la Setmana contra la Violència de Gènere

Preparant la Setmana contra la Violència de Gènere

No es pot amagar. Sempre acaba sortint. Per més maquillatge, per més silenci, per més mirar cap a una altra banda. La violència de gènere és present a la nostra societat. Treu el nas cada any, i sorprèn. Desgraciadament les xifres oficials consideren víctimes de violència de gènere a les dones assassinades per la seva parella o exparella, però víctimes no ho són només aquelles que moren.

Darrerament hem viscut la revolució del #metoo que denuncia l’assetjament de les dones en el seu lloc de treball.

Des de l’Institut Comte de Rius volem implicar a la comunitat educativa en una campanya de sensibilització, detecció i denúncia dins de la Setmana de Prevenció de la Violència de Gènere. Intentem que no es converteixi en tasca impossible, i que entre tots traiem conclusions per a l'aprenentatge i la prevenció de la Violència de Gènere.

Ajuda’ns a difondre missatges de denúncia de situacions en les que les dones, i el seu entorn poden ser-ne víctimes. Amb missatges clars de : “ Això no és amor”, “La violència no sempre és física”, “Trenca les cadenes”, “Callar fa més mal” o #metoo, donem llum a una problemàtica que s’amaga.

Et proposem de participar en una dinàmica molt senzilla a l’aula durant tota la setmana.

Visiona el següent vídeo amb els alumnes i parla'n: https://www.youtube.com/watch?v=PJK-3fpBRZI&feature=youtu.be

Tenim unes transparències que pots posar-te a la cara, o a altres parts del cos. Simulen el maltractament. Fes-te una foto amb elles i etiqueta-les a les xarxes amb #comte_trencalescadenes #comte_callarfamesmal .

No cal ser dona per a participar en la dinàmica, animem els homes també a participar-hi, a denunciar aquesta xacra social.

Demana les transparències a consergeria, a partir de dilluns vinent, n’hem preparat diversos jocs.

El dijous 23N, a les 10.45h, baixa al pati amb els teus alumnes. Demana’ns un globus i un paper, i escriu i posa a dins un missatge per a les víctimes. Infla el globus de manera que el missatge no es llegeixi, regala el globus a una altra persona (company/a o professor/a). Ens farem una foto conjuntament amb els globus i després els farem explotar per a mostrar els missatges.

No deixem que la violència de gènere s’amagui: “Trenca les cadenes, callar fa més mal”.

Amb la col·laboració de l'Institut Català de les Dones



Ministerio Educación
Departament ensenyament
Ministerio educación cultura y deporte
SOC Departament Empresa i Educació
Premi ensenyament
QualiCAT
Bureau Veritas

L’Institut Comte de Rius és un centre públic docent de Tarragona. Està arrelat al territori, a l’entorn i al context social i cultural, amb un projecte educatiu propi, centrat en les persones, obert a la col·lectivitat i amb autonomia de gestió i de funcionament.

Sistema de Gestió de Qualitat Certificat Norma ISO 9001

Carrer Marcel·lí Domingo s/n
Campus Sescelades
43007 Tarragona
TARRAGONA
977 241 384
877 44 98 98
iescomtederius@xtec.cat