XERRADES “PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS”
DIA 4 de Febrer a les 10 h
XERRADA ERGONOMIA I CÀRREGA FÍSICA
PONENT : Dr. JOSEP M. QUEROL PANADÉS
INSTITUT DE SEGURETAT I SALUT LABORAL
GRUPS ASSISTENTS: CFGM 1r PQ, EVA, MEC
La finalitat d’aquesta xerrada va ser completar el MÒDUL FOL, UF2 de Prevenció de Riscos Laborals, facilitant als alumnes la informació bàsica sobre ergonomia, principis bàsics relatius a com efectuar treballs manuals pesats, els principis ergonòmics del disseny d’eines i de llocs de treball i la funció del delegat de salut i seguretat.
DIA 4 de Febrer a les 15:00 h
XERRADA:CONTINGÈNCIES PROFESSIONALS (ACCIDENTS DE TREBALL I MALALTIES PROFESSIONALS)
PONENT. Mª. REMEDIOS QUEIPO DATO
MÚTUA UNIVERSAL
GRUPS ASSISTENTS: 1r i 2n PE i POC, 1r IEA C, 1r IEA B, QI 1rB Tarda, CERTIFICAT REPSOL.
Conceptes d’accident de treball i malaltia professional , treballador per compte aliena (règim general), treballador per compte pròpia (autònom Règim especial), càlcul de la prestació a rebre en les situacions de baixa per aquesta contingència.
La nova durada de les baixes mèdiques i els terminis màxims de les mateixes.
Graus d’incapacitat per contingències professionals i la seva quantia.
DIA 4 de Febrer a les 16:00 h
XERRADA: QUI ÉS EL RESPONSABLE DE LA MEVA SEGURETAT EN EL TREBALL?
PONENT: FCO. JAVIER FRANCO GAY
MÚTUA UNIVERSAL
GRUPS ASSISTENTS: 1r i 2n ME, 1r. QI B, 1r QI C (REPSOL), 2n LACQ, CERTIFICAT REPSOL
La xerrada va tractar dels riscos existents en l’entorn laboral i de l’ensenyament: accidents laborals, els motius que els ocasionen, i diferenciar entre accident i les seves conseqüències.
Finalment, fer una reflexió sobre l’actitud i responsabilitat dels empresaris, treballadors, professors i alumnes, amb la conclusió següent: l’acció preventiva és un compromís de tots els que intervenen en la realització d’una tasca.
Nohemí Duque
Coordinadora de Prevenció de Riscos.
Professora del Departament de FOL.
Entrades recents
-
juliol 29, 2026Canal de WhatsApp Ocupa’t & Emprèn
Publicacions relacionades
-
10/05/2022L’ALUMNAT DE PRIMER DE BATXILLERAT A VA D’EXCURSIÓ AL PONT DEL DIABLE
Feia unes setmanes es publicava la notícia en què s’informava de la sortida didàctica de l’alumnat de 1r...
-
22/12/2016SMILE PROGRAMME
La Klaudia Walkowiak és l'estudiant del Smile Programme que enguany ha col·laborat com a auxiliar de conversa en...
-
10/01/2024PREMIS INJUÈ EMPRÈN DIPTA.CAT
Un any més els responsables de la Diputació de Tarragona ja han impartit a la Sala d'Actes les...
-
08/03/2017L’Institut Comte de Rius amb les dones en el Dia de la Dona Treballadora!
L’Institut Comte de Rius es suma activament a la reivindicació per la igualtat de dones i homes en...