PRESENTEM 10 PROJECTES ALS PREMIS INJUÈ

PRESENTEM 10 PROJECTES ALS PREMIS INJUÈ

Els grups de 2n de CFGS d’ARI i 1r QI 1B1/1B2/Repsol han presentat 10 projectes d'empresa diferents als premis InJUè Emprèn de la Diputació de Tarragona, i la resta de 7 treballs que havia presentat l’alumnat no han acabat sent seleccionats per participar.

Aquests models de negoci que han ideant tenen la finalitat de solucionar reptes entorn d'objectius de desenvolupament sostenible (ODS), i més concretament la creació solucions de com prevenir les addicions digitals d’entre la joventut (categoria de CFGS).

ELS TREBALLS seleccionats que han estat PRESENTATS SÓN:

SMILE.  És una aplicació gratuïta que ofereix descomptes exponencials a mesura que s’utilitzen, i promociona activitats de lliure i oci a la zona de l’usuari.

Alumnat:

  • Víctor García Salvadó.
  • Adrián Navarro Molero.
  • Miquel Folch Boix.
  • DIGITAL FREE.  És una plataforma web amb la qual es permet trobar diverses activitats d’oci de manera senzilla i ràpida gràcies a un sistema de recomanacions i amb l’opció d’incloure transport d’anada i tornada on es realitzen els events.

Alumnat:

  • Chuyi Zhan.
  • Adrián Robles Jiménez.
  • AXTON.  Consisteix en la col·locació d’inhibidors en els centres educatius de primària i secundària per evitar l’ús de les xarxes socials d’entre l’alumnat.

Alumnat:

  • Jordi Morillas Rams.
  • Ryan Everitt.
  • OFFLINE.  Creació de formacions o assignatures dissenyades a conscienciar dels efectes negatius de la utilització de les eines digitals i les xarxes socials.

Alumnat:

  • Arnau Garola Rapela.
  • Francesc Perales Cañete.
  • Joan Losa Castro
  • KETTOX.  Cerca proporcionar un servei de control i regulació del consum del telèfon mòbil amb un sistema de recompenses basat en l’ús responsable de les noves tecnologies.

Alumnat:

  • Fèlix Tarczanin Solé.
  • Aleix Muñoz Roca.
  • Javier José Melena Márquez.
  • TROBA’T.  És una aplicació que pretén establir un sistema de gestió d’activitats compartides per recuperar de forma col·lectiva i econòmica les activitats grupals d’interacció presencial.

Alumnat:

  • Octavio Estopiñá Villoro.
  • Roberto Prieto Aguilar.
  • Andrea Carmona Rojas.
  • REAL TIME.  Funciona amb una aplicació i una plataforma web que ofereix recursos de psicòlegs o pedagogs especialitzats en addicions a les tecnologies en nens i adolescents, proporcionant cupons de descompte per contractar-los des dels propis recursos de l’empresa.

Alumnat:

  • Albert Ibáñez Borràs.
  • Alberto Fau Rodríguez.
  • Judith Colomé Delfas.
  • RECONNECT.  Projecte que té com a objectiu educar els més joves i fer front a les addicions digitals mitjançant plans de formació combinats amb activitats dinàmiques.

Alumnat:

  • Manoli Rísquez López.
  • Esteve Piñero Fernández.
  • David De Ramón.
  • Jordi Rupérez Jiménez.
  • BAR CHALLENGE.  Ofereix la possibilitat de realitzar activitats lúdiques on les persones es puguin oblidar dels telèfons mòbils amb la possibilitat de guanyar premis que fomentin el comerç local.

Alumnat:

  • Óscar Legaz Fonseca.
  • Mario González López.
  • Walid Hadouch.
  • APPRENDRE.  Ofereix tallers educatius on els usuaris poden compartir opinions a més d'activitats a l'aire lliure per tal de desconnectar de qualsevol estímul digital.

Alumnat:

  • Iván González García.
  • Pol Moreno Sánchez.
  • Oriol Gómez.

ELS TREBALLS que no han estat seleccionats són:

  • ICE VISION.  Ofereix un sistema d’inhibidors que emeten senyals d’interferència per bloquejar l’ús dels telèfons mòbils en una àrea específica i recuperar el temps de qualitat amb la teva família.

Alumnat:

  • Arnau Antón Serrano.
  • Dídac Bautista Savall.
  • FAMÍLIA ACTIVA.  Ofereixen una plataforma en línia dissenyada per empoderar a les famílies en la recerca de connexions genuïnes, allunyant-se momentàniament de les pantalles per submergir-se en moments compartits i activitats enriquidores.

Alumnat:

  • Noel Pedret Asens.
  • Imad Rassir Bouftila.
  • Benjamín Vilalta.
  • DIREEMO.  És un dispositiu amb l’objectiu d’evitar l’addició als telèfons mòbils en edats primerenques.

Alumnat:

  • Ismail El Yaouti.
  • Ibrahim Salmi Sellami.
  • Mor Mbath Diop.
  • NEXUS X.  Ofereix serveis a un preu assequible fomentant la conscienciació sobre la salut digital i garantir la màxima accessibilitat a les nostres solucions.

Alumnat:

  • Yola Quiroga González.
  • Mohammed Larbi Elasri.
  • Nico Porzilli Martra.
  • DIGITAL DETOX.  És una aplicació per a escoles on els destinataris són els estudiants que poden obtenir punts o beneficis quan l’utilitzen.

Alumnat:

  • David Serret Marín.
  • David Pérez Calpe.
  • José Muñoz Navarro.
  • CUBE TECH.  Consta d’una caixa en la qual l’alumnat dels centres educatius hi emmagatzemarà els telèfons mòbils i podran guanyar incentius per motivar-los a treure bones notes.

Alumnat:

  • Nacho Ramírez Guerrero.
  • Ian Quintero.
  • IBEX ADVENTURE TRAINING.  Treballa en la realització d’activitats de rafting o tracking per allunyar al jovent dels dispositius mòbils.

Alumnat:

  • Purushottam Bhatt.

Mentre que el curs passat es presentaven 5 treballs en la convocatòria, en l’actual se n’han presentat 10 (un increment del 50% més) i se n’han elaborat 17 en total.



Ministerio Educación
Departament ensenyament
Ministerio educación cultura y deporte
SOC Departament Empresa i Educació
Premi ensenyament
QualiCAT

L’Institut Comte de Rius és un centre públic docent de Tarragona. Està arrelat al territori, a l’entorn i al context social i cultural, amb un projecte educatiu propi, centrat en les persones, obert a la col·lectivitat i amb autonomia de gestió i de funcionament.

Sistema de Gestió de Qualitat Certificat Norma ISO 9001

Director: Narcís Almena

Bureau Veritas
Carrer Marcel·lí Domingo s/n
Campus Sescelades
43007 Tarragona
TARRAGONA
977 241 384
977 242 256
iescomtederius@xtec.cat